Általános Felhasználási Feltételek
„ÁFF”
Hatályos 2024.november 7-től.
Köszönjük, hogy a www.szuperjelmezek.hu webáruházban vásárol! (továbbiakban Webáruház)
Kérjük figyelmesen olvassa el a Webáruház használatának alábbi feltételeit.
- A Webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Céges adatok:
Csiker Viktória egyéni vállalkozó
Regisztrációs szám: 55142232
Levelezési címe: 1158 Budapest Templom tér 8.
E-mail: viki@szuperjelmezek.hu
Számlavezető bank: OTP
Számlaszám: 11715007-21519929
Adószám: 56493036-1-42
- Vásárlás menete, a szerződéskötés
Az áruk Webáruházban történő megjelenítése kizárólag internetes katalógusnak minősül és nem kötelező erejű ajánlatnak.
- a kiválasztott árut a „kosárba” gombra kattintva helyezheti el a kosárban,
a kosarat jelképező ikonra kattintva az elhelyezett árukat megtekintheti, módosíthatja, törölheti őket. A termék kosárba helyezése nem minősül megrendelésnek. A kosár tartalma más által megrendelhető addig, míg a megrendelést nem véglegesítik a pénztár gomb és fizetés megnyomásával.
- a „tovább a pénztárhoz” gombra kattintással indulhat a vásárlás befejezése,
- válassza ki a szállítási módot vagy a személyes átvétel lehetőségét,
- végül a „megrendelés elküldése” gombra kattintva adhatja le a kosárban elhelyezett termékekre vonatkozó megrendelését,
- a megrendelés akkor minősül elfogadottnak, amikor arról visszaigazolás érkezik. A visszaigazolásokat a megrendelés leadásától számítva 2 munkanapon belül küldjük, a termékek a visszaigazoló e-mail elküldésétől számított 3 munkanapon belül feladjuk, vagy egyeztetünk a személyes átvétel helyéről és idejéről,
- A termékeket máshol is értékesítjük, nem csak a weboldalunkon. Amennyiben a kiválasztott darab a megrendelés közben más eladási fórumon értékesítésre került, azt a megrendelés visszaigazolásakor jelezzük, ez esetben a weboldalon keresztül érkezett megrendelést nem tudjuk elfogadni a kiválasztott termékre vonatkozóan. Természetesen más, elérhető termékre a megrendelés újból leadható.
Az adásvételi szerződés létrejötte:
Ön, mint felhasználó a Webáruház használatával, megrendelés leadásával és / vagy regisztrációval elfogadja az ÁFF rendelkezéseit, melyre Magyarország joga irányadó. Az ÁFF-t a weboldalon elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja. Az ÁFF-t jogosultak vagyunk egyoldalúan bármikor módosítani, amely a weblapon történő közzététellel válik hatályossá.
- A termékek lényeges tulajdonságai
A Szuper Jelmezek Webáruház elsősorban használt, de új minőségi jelmezeket, kiegészítőket, ruhákat és játékokat is forgalmaz. Törekszünk minőségi darabok ajánlására, de kínálatunkban előfordulnak a használtabb darabok is. Termékeinket folyamatosan töltjük fel oldalunkra. Minden termékről külön képet készítünk, a termékek mellett lévő leírásban találhatók a ruha adott méretei, cm-ben megadva. Egyes termékekből, például a használt jelmezekből csak egy darab lesz raktáron, ezt jelezzük a Webáruházban a termék leírásánál.
A hozzánk bekerült ruhákat mi nem mossuk, vasaljuk. Állapotuknak megfelelően kategorizáljuk és árazzuk őket. A ruhák esetleges hibája a termékek adatlapján a megjegyzésben olvasható.
Amennyiben olyan árut kapna tőlünk, ami hibás és azt nem tüntettük fel a termék leírásában, kérjük jelezze felénk.
Kategóriák:
- Új, nem használt termék. Lehet címkés, illetve címke nélküli, sokszor csomagolássérült, új termék,
- Újszerű – Szinte új, alig használt termék,
- Szép állapotú – használt, 1-2 apró hibával, kissé látszik rajtuk a mosás,
- Jó állapotú – használt, hibák látszódnak rajta.
Méretek:
A jelmezek mérete a róluk készült fotón láthatók, centiméterben megadva.
- Uh = ujjhossz (nyaktól csuklóig)
- H = hossz (nyaktól bokáig, felsőnél nyaktól derékig, nadrágnál deréktól bokáig)
- Sz = szélesség (mellbőség)
- DB = derékbőség (normál állapotban mérve, nem nyújtva)
- BH = belső hossz (nadrág ülep-boka)
Termékeink fotóit mi készítjük, azok előzetes beleegyezésünk nélkül nem felhasználhatók. A fényképjogok kizárólagos tulajdonosa a Szolgáltató.
- Árak
A Webáruházban közzétett árak magyar forintban meghatározottak és ÁFÁ-val növelt bruttó árak. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy a Webáruházunk árai pontosak legyenek, ha azonban ennek ellenére hibás árak jelennének meg, nem vagyunk kötelesek az árut a hibás áron értékesíteni. Ilyen esetben a terméket felkínálhatjuk Önnek a helyes áron, Ön pedig jogosult a jelen ÁFF-ben meghatározottak szerint a szerződéstől elállni. Hibás különösen az az ár többek között, amely nyilvánvalóan hibás vagy aránytalan.
- Kiszállítás, személyes átvétel
Kizárólag Magyarország területén vállaljuk az áruk kiszállítását. A kiszállítást a CL-Express Kft-n keresztül a GLS fuvarhálózat, valamint a Foxpost Zrt, a Foxpost automatákon keresztül, valamint a Magyar Posta Zrt. az MPL postaautomata- és házhozszállítási hálózatán keresztül végzi. A Magyar Posta Zrt. által küldött csomagokra +1000ft kezelési költséget számítunk fel. Áruinkat kizárólag kiskereskedelmi mennyiségben és kizárólag a végfelhasználók részére áll módunkban értékesíteni. Az áru személyesen is átvehető előzetesen egyeztetett helyszínen és időpont alapján. Az egyeztetés miatt felvesszük Önnel a kapcsolatot a megadott telefonszámon vagy email címen. Egy alkalommal vásárlónként maximum 2db terméket tudunk előkészíteni megtekintésre. Amennyiben választani kívánnak 2 termék közül, úgy a termékeket külön-külön megrendelésben tudjuk fogadni.
Az aktuális kiszállítási árakat a Webárházban, fizetés előtt tüntetjük fel.
Személyes átvétel esetén a megrendelés beérkezése után kollégánk e-mailben felveszi a vásárlóval a kapcsolatot és egyeztetni az átvétel helyét és időpontját. Az egyeztetésről számított 2 munkanap áll rendelkezésre a termék átvételére, amennyiben ez nem történik meg, úgy a termék megrendelése törlődik és visszaállítódik elérhető készletként a webshopban.
Lehetséges fizetési módok
Fizetés történhet:
- futárral történő szállítás esetén előre utalással, a visszaigazoló e-mailben feltüntetett bankszámlára, 24 órán belül. A megjegyzés rovatban kérjük, hogy tüntesse fel a rendelésszámot. Amennyiben a termék (és ha van postadíj) ellenértéke 24 órával a bankszámlaszám kiküldése után nem érkezik meg hozzánk, úgy a megrendelés törlődik, a termék visszaállítódik elérhető készletként a webshopban. Amennyiben bankjának tovább tart az átutalás mint 24 óra, úgy kérjük küldje el a banki bizonylatot az utalásról email címünkre.
- személyes átvétel esetén kizárólag készpénzben.
A megrendelt termék a teljes vételár bankszámlára történő beérkezését követő naptól számított 3 munkanapon belül feladásra, Magyar Postához heti 1x megyünk. Elállás esetén a visszafizetés banki átutalással történik. Ehhez szükségünk van bankszámlája adataira, amelyeket az elállás bejelentésével egyidejűleg kell megadnia. Fenntartjuk a jogot, hogy a visszaküldött áru értékének megfelelő utalványt bocsássunk ki, amennyiben többszöri emlékeztető után sem érhetők el a bankszámlája adatai.
E-számlát küldünk az Ön megadott email címére a vásárlásról.
- Elállási jog
A termék kézhezvételét követő 14 napon belül Önnek kell jeleznie elállási szándékát a Webáruház felé a Szolgáltatónál megjelölt email címre, az alábbi nyilatkozat minta alapján:
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: A fogyasztó(k) neve: A fogyasztó(k) címe: A fogyasztó bankszámla száma: A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) Terméktől való elállás oka: Kelt |
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni az 1. pontban meghatározott postacímre.
A termék visszaküldésének költségeit minden esetben Ön viseli. Utánvéttel visszaküldött terméket a Webáruház nem vesz át.
Postázás során át nem vett termék, postafordultával visszaküldve nem minősül elállásnak. Elállást kizárólag írásban fogadunk el az itt leírtak szerint. Automatikus visszapostázás esetén a termék feladási dátumát tekintjük kézhezvételi dátumnak, elállást ettől a dátumtól kezdve 14 napon belül fogadunk el. Ha az elállás beérkezik 14 napon belül, úgy automatikus visszapostázás esetén a visszapostázás díja a jelmezek árából visszautalás során levonásra kerül (a postadíj költsége ugyanannyi, mint a csomag kiküldésének a díja).
A termék árát a termék Webáruházhoz valló visszaküldése után számított 14 napon belül térítjük meg. A Webáruháznak visszatartási joga van mindaddig, amíg a termék visszaérkezik és webáruház meggyőződik a termék visszaküldéskori állapotáról. A visszatérítés nem vonatkozik a termék felhasználó részére történő kiszállítási és visszaküldési költségekre. Az elállási jog gyakorlása csak fogyasztókra (nem üzleti tevékenység közébe eljáró és/vagy természetes személyre) vonatkozik.
A WEBÁRUHÁZ A TERMÉK TELJES ÁRÁT AKKOR KÖTELES VISSZAFIZETNI, HA ÖN, MINT VÁSÁRLÓ A KIPRÓBÁLÁS SORÁN A TERMÉK TULAJDONSÁGAINAK MEGVIZSGÁLÁSÁHOZ SZÜKSÉGES HASZNÁLATOT NEM HALADTA MEG (LEGFELJEBB FELPRÓBÁLTA, DE NEM HORDTA). A TERMÉKET EREDETI, ILLETVE VÉTELKOR FENNÁLLÓ ÁLLAPOTÁBAN ÉS LEHETŐLEG AZ EREDETI CSOMAGOLÁSBAN KÜLDJE VISSZA, A TERMÉK MELLETT TALÁLHATÓ, KÓDSZÁMOT JELZŐ PAPÍRRAL EGYÜTT.
A szerződéssel kapcsolatos elállási jog nem gyakorolható olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak, romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
-
Sérült csomag
Előfordulhat, hogy akár a Webáruháznál, vagy akár a kézbesítés során sérül a csomagolás. Ez nem feltétlen jelenti azt, hogy a megrendelt termék is sérült, de érdemes az átvétel során odafigyelni és megtenni a szükséges lépéseket.
Mi is a teendő?
Ha a kézhezvételkor a kiszállításkor a csomagoláson sérülést lát, mindenképpen vegyenek fel erről kárjegyzőkönyvet a szállító partnernél. Sérülés során a kivizsgáláshoz a csomagolást és a terméket is eredeti állapotban kell megőrizni. Fotókat is lehet készíteni a sérülésről, de teljes kivizsgáláshoz a csomagolóanyagok és a termék szemléjére is szükség lesz. Ha nem készült kárjegyzőkönyv vagy nem lett sérült státusz regisztrálva a csomaghoz, akkor a kézhezvételt követő 3 munkanapon belül kell bejelentést tenni a logisztikai szolgáltatónál a sérülésről.
- A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról szóló tájékoztató
Kellékszavatosság
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Egy termék vásárlása esetén a HIBÁS TELJESÍTÉS azt jelenti, hogy a termék a vásárlás időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Fontos, hogy amennyiben a hibát a vásárláskor ismerte (például használt ruha esetén), akkor az nem számít hibás teljesítésnek. A Szolgáltató elsősorban használt, egyedi jelmezeket forgalmaz, ezért nincs mód a kicserélésre és a kijavításra sem.
Igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől el is állhat. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő 1 év. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta, pld. számla mellékelésével. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatossági igény kizárólag a gyártóval (forgalmazóval) szemben érvényesíthető
Termék hibája esetén Ön – választása szerint – az előbbi kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával (forgalmazójával) szemben gyakorolhatja és kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A Webáruház itt is utal az általa forgalmazott termékek használt és egyedi jellegére.
A termék AKKOR HIBÁS, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termék visszaküldés esetén a szállítási költség a vásárlót terheli.
Szavatossági igény bejelentésének módja
Ön e-mailben jelentheti be szavatossági igényét, melynek tartalmaznia kell:
– a vásárló nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját,
– a hiba leírását,
– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
– csatolni kell az e-számlát, amellyel igazolja, hogy a terméket tőlünk vásárolja, számla nélkül a szavatossági igényt nem tudjuk érvényesíteni.
- Panasz ügyintézés, egyén jogorvoslatok
A hozzánk e-mailben beérkezett panaszokat 30 napon belül vizsgáljuk ki és válaszoljuk meg e-mailben. Amennyiben a jogvitát nem tudjuk egymás között lezárni, Önnek joga van panaszt tenni a fogyasztóvédelmi hatóságnál vagy a székhely szerinti illetékes Békéltető Testületnél vagy a bíróságon eljárást kezdeményezni.
- Vegyes rendelkezések
Felelősség: A Webáruházat Ön, mint felhasználó, kizárólag saját felelősségére használja. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a következő eseményekért: az interneten küldött és fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltozása, az internetes hálózatban bekövetkező működési hiba, továbbá bármely szoftver nem megfelelő működése, valamint egyéb esetleges programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei. A Webáruházat üzemeltető Szolgáltató nem tehető felelőssé az olyan károkozásért, amely esetlegesen abból ered, hogy a felhasználó más személy adatait megadva ad le a Webáruházban megrendelést, vagy illetéktelenül más személyes adatát használja fel. A felhasználó teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve Webáruházban történő közzétételéből eredő károkért. A Szolgáltató ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.
Szerzői jog: A Webáruház grafikai elemei, képek, szövegek szerzői jogvédelem alatt állnak, felhasználásuk tilos.